Puslapiai

2016 m. rugpjūčio 1 d., pirmadienis

Kiek sauskelnių per dieną reikia naujagimiui?

Paskutines kelias dienas klausinėjau ko netingėjau ir kas turėjo patirties apie vieną dalyką - kiek vienkartinių sauskelnių per dieną reikia vienam naujagimiui. Dar prie progos paskaičiau poroje super mamyčių forumų temas šiuo reikalu.
Čia aš bandau pasiskaičiuoti kiek maždaug mums tų pampersų reikės turėti ir kiek tas gali kainuoti, t.y. bandau būti adult person. Lapinas mane sveikina ir sako, kad kažkada tikriausiai reikia pradėti.

(Tipiška vienkartinė sauskelnė.)

Kaip susidariau įspūdį, tai egzistuoja kelios pagrindinės sauskelnių keitimo strategijos:
1. Keisti nustatytu laiku. Pvz.: kas 2 ar 3 valandas. Dauguma naudojančių šitą strategiją ją perima iš gydymo įstaigos, kurioje vaiką gimdo ir tenka praleisti ilgesnį laiką, bei sauskelnes ten keičia slaugos personalas. Dar strategiją naudoja tie, kurie sako, kad nelabai supranta kada reikia, o kada nereikia jų keisti, pats beibis irgi kažkokių tai norų ta linkme nedemonstruoja.

2. Keisti prieš/po maitinimų. Šitą strategiją daugiausia naudoja tie, kurie naujagimį laiko lopšyje ar kitokiame jo saugojimo įtaise ir dėl kažkokių priežasčių per daug neištraukinėja. Taigi, tokiu būdu vienas paėmimas sueina ir pamaitinimui, ir pervystymui, apiprausimui ar dar kam nors, kam reikia.

3. Keisti, kai keitėjui kyla įtarimas, kad sauskelnėse kažkas yra. Šita strategija, kiek šnekėjausi, pati dažniausiai naudojama ir, daugumos tvirtinimu, labiausiai apsaugo nuo visokių odelės bėrimų ir panašiai. Taip pat šitą strategiją rekomenduoja dauguma gamintojų.

4. Keisti tais atvejais, kai į sauskelnes vaikas padaro kakutį, o kai tiesiog pasisioja, tai nieko nedaryti. Šita strategija yra iš ekonominių variantų, nes leidžia sutaupyti sauskelnių, bet, kiek kalbėjausi su pediatrais, tai jų labai nemėgstama, nes nėra tokių tobulų sauskelnių, kurios visiškai laikytų užpakalį sausu, plius, sumažina vaiko nuoga šikna praleidžiamą laiką ir jų toleruojama tik tais atvejais, kai mamyčiukas ar tėtukas nesusilaiko kiekvieną kartą vaiko subinės nemuilavęs, nešluostęs visokiom perfumuotom šluostukėm ir panašiai, t.y. jau geriau sisiukas, nei visokie parfumai ir naftos produktai. Ne pati dažniausia mano pokalbiuose sutikta strategija, bet panašu, kad kai kuriems naujagimiams ar kūdikiams jokie dermatitai nesivysto, nesvarbu kiek stengsiesi, o tas sisiukas irgi per daug nemaišo, tai visi happy.

5. Kada užplaukia. Šita pati rečiausia, bet buvo pora tokių, kurie nurodydavo, kad pvz.: naktį nekeičia niekad. Kodėl? Nes naktis. Kodėl naktį negalima keisti sauskelnių? Aš taip ir nesupratau. 

O dabar apie per dieną sunaudojamą skaičių. Taigi, mano homemade 86 tiriamųjų tyrimo duomenimis per vieną parą naujagimiui sunaudojamų sauskelnių skaičius svyravo nuo 4 iki 27.
Daugiausia, 17 asmenų, nurodė kad parai reikia 10 sauskelnių. Vidutiniškai per parą vienam beibiu teko 12,3 sauskelnės.

Dauguma gamintojų savo puslapiuose rekomenduoja per parą sunaudoti 15 sauskelnių, kas yra visai arti mano gauto vidurkio (juk jiems apsimoka jų parduoti kuo daugiau). 

Tokiu būdu galėjau pasiskaičiuoti, kad pirmam mėnesiui mano dvynukams reikės 744 sauskelnių.
Tada liko kaina. Amerikietiški internetai rekomenduoja pirkti sauskelnes, kurių vnt. kainuotų ~0,15 dolerio, nes tipo čia tos geresnės, kokybiškeskės. Tuo tarpu mano paieškos lietuviškuose internetuose man atskleidė, kad už 0,15 euro sauskelnės yra iš vidutiniškos kokybės gamintojų ir tokią kainą pasiekia tik perkamos maxi ir jumbo pakais. Įvertinus perkamąja galią išeina, kad LT sauskelnės gerokai brangesnis džiaugsmas.
Taigis, pas mus, kiek radau, sauskelnių kainos svyrnuoja maždaug nuo 0,13 iki 0,30 už vnt. Dauguma apklaustųjų rinkosi sauskelnes, kurių vnt. kaina atsėjo 23 centus. Aš optimistiškai pasiskaičiavau, kad sauskelnės kainuos 18 centų už vienetą, taigi dabar šeimos biudžete galiu išsiskirti 134 eurus pirmam mėnesiui. Yay! Adulting! Aišku, kaip ten bus ištikrųjų tai dar pamatysiu ir, tikiuosi, vėl parašysiu blogo įrašą :]

(1948 metų emrikoniška vystyklo reklama)

Prie progos dar pasidomėjau, kad šiuolaikinio vystyko samprata vakaruose atsirado tik ~1950 metus, kai technologiškai atsirado galimybė suvynioti vaiką į kažką, kas turėtų realų sugeriantį veikimą. Iš pradžių vystykluose atsirado įdėklai šlapimui, o po to vystyklas "prilipo" prie vaiko - prieš tai vystymo technika buvo tokia, kad beibis lengvai galėdavo iš vystyklo išlįsti, jį pamesti ir panašiai. Senuose JAV animaciniuose filmuose dar tas yra, kad kūdikis bėgioja ar šliaužioja ir vienintelis dalykas, kas prilaiko jo vystyklą yra žiogelis. Standus vystymas buvo naudojamas kitu tikslu - padėti formuotis klubams (čia daugiau mūsų kraštuose) arba siekiant sumažinti staigios kūdikių mirties sindromo riziką (daugiau Britanijoj).
Tai va, iš pradžių prilipinimas būdavo vykdomas spec. lateksinėmis kelnaitėmis, bet jos nepasiteisino, na o vėliau atsirado visokie formuoti vystyklai su lipuškėm ir t.t. Tačiau visuose vis tiek yra "odos nekvėpavimo" problema, nes dauguma tokių vystyklų netenka pralaidumo orui sudrėkę. 

Aš planuoju naudoti vienkartines sauskelnes, nes esu tinginė ir tingiu skalbti klasikinius vystyklus ar kokias hipsteriškas daugkartines sauskelnes. 
Užtat mano draugės mane ramina, kad su vienkartinėm man kantrybės užteks kokiom 2 savaitėm, nes man tiesiog nusibos jas pirkti. O tuo tarpu su medžiaginėm, tai hop hop į skalbiankę ir fsio. Ištraukei, išdžiūvo, ir naudok vėl. 

(Džiūstančios daugkartinės sauskelnės. Nuotrauka iš čia)

3 komentarai:

  1. Su skalbianke tikrai nėra hop hop, nes vaikiškas kakas tragedija kaip blogai išsiplauna. Aš išplaudavau tik rankomis su Ringuvos ar Marselio muilu.

    AtsakytiPanaikinti
  2. "Kodėl naktį negalima keisti sauskelnių? Aš taip ir nesupratau." - galima, jei beibis iš miegalių tipo ir neišsibudina. Galima ir jei ne iš to tipo, bet tada kiekvienas naktinis sauskelnių keitimas transformuojasi į "keliamės ir veikiame" :D Tai jei sakot esat tinginė (ir aš buvau tuo atžvilgiu) tai tiesiog nerekomenduojama, turint omenyje, kad miego tikriausiai jausit trūkumą bent kurį laiką... ;)

    AtsakytiPanaikinti
  3. Per pirma menesi suejo 270 sauskelniu. Per antra menesi jau tik apie 200. Trecia menesi tikiuosi bus dar maziau :) Berniukas.

    AtsakytiPanaikinti